Színtézis

független színházi portál

Azoknak, akik valóban alkotni szeretnének

 

Indul a TIM Production újabb évada – vagy inkább tanéve? 

 

Sokféle és sokfajta stúdióról hallunk Budapest- és országszerte egyaránt: GNM, Pesti Broadway, Bánfalvi Stúdió, Thália Színitanoda stb. Ám itt még nem ér véget a lista, nem is érhet, hiszen a nemrég megalakult, idén öt éves TIM  ebben az évadban is tart foglalkozásokat kezdő és haladó csoportok számára egyaránt. A kezdetekről, az újfajta színészképzési módszertanról és maga magáról is beszélgettünk Tőzsér István Martinnal, a stúdió alapítójával és vezetőjével.

Mi az az új, a „más”, a többlet, amit a nemrég megalakult TIM nyújtani tud a színház, a színészet iránt érdeklődő fiataloknak?

Az említett stúdiók intézmények, vagy valamely intézmény alá tartoznak. Ezzel szemben a TIM Színistúdió egy merész magánvállalkozás, mely már alapjaiban véve attól más, hogy én hoztam létre, egyedül. A célom az volt, hogy az eddigi tapasztalataimat, a gondolataimat megoszthassam másokkal, átadjam – fiatalként fiataloknak. Éppen ez a fiatalos lendület is különlegessé teszi a TIM Színistúdió csapatát: mindig új dolgokba fogunk bele, nem állunk bele avítt, régi irányzatokba, és nem gondoljuk, hogy csak azért kellene valamit újra ugyanúgy csinálni, mert legutóbb is így volt. Jómagam és a körém gyűlt csapat is teli van kíváncsisággal, az új kipróbálásának vágyával. Nem árulok zsákbamacskát, nem állítom, hogy aki a színistúdió tagjává válik, egyenes útja vezet a színpadra – ilyet senki sem ígérhet. Ugyanakkor az a csapatszellem, hangulat és az a mentalitás, ami a videókból kifelé is tükröződik, valódi. A csapat többi alkotója is velem együtt a minőségre törekszik, amit, tudjuk, csak alázattal érhetünk el. Úgy gondolom, ez az alázat és minőség tesz bennünket leginkább különlegessé.


Hogyan indult el a stúdió? Mi adta az alapötletet és egyáltalán, kicsoda pontosan Tőzsér István Martin?

Gyerekkorom óta érdekel a színház és a film világa, maga az alkotás. Az alkotni vágyás vezetett a kiskunmajsai Tomori Pál Gimnázium médiaszakos osztályába is, ahol teret tudtak biztosítani filmes ötleteimnek. Szerencsés osztályom volt: a produkciókhoz operatőrt, rendezőasszisztenst találtam közöttük; osztályfőnököm és osztálytársaim is mellém álltak. Tizenhat éves voltam, mikor elkezdtem az alkotással foglalkozni, és a Vámpírok bálja musicalen felbuzdulva A Titkok kertjét állítottam színpadra. Nem iskolai színibemutató volt ez: városi rendezvénnyé nőtte ki magát; melyet csak a város támogatásával sikerült megvalósítani.

A színistúdió A Titkok kertje után indult el, akkor ugyanis megnőtt az igény arra, hogy a fiatalok fejleszthessék magukat, egy, a már A Titkok kertjével is megalapozott komolyabb szinten. Ezzel párhuzamosan elkezdtem dolgozni a Musicalek éjszakáján, melyből később trilógia lett – befejező darabját tavasszal mutattuk be. A színházi előadások minősége és sikere legitimálta a stúdiót, mely egy éve már Budapesten is működik.

Kik voltak egykor a stúdió tagjai, és kik vehetnek majd részt a kurzusokon?

A produkciókról és a már színistúdiós tagoktól hallva futótűzként terjedt a színistúdió híre, sokan szerettek volna a csapat részévé válni, részt venni munkáimban. A csapat természetesen sokat formálódott: az egy irányba húzó, kitartó mag maradt meg, közben sokan tovább is léptek, többen a színházi pályán folytatva életüket. Olyanokat várunk még csapatunkba, akik elhivatottak a színészet, a filmszínészet iránt, és azt érzik, hogy valóban alkotni szeretnének, valamint kifejezni önmagukat; mindezt egy olyan csapatban, ahol a közös munka kifejezetten fontos és értékes, és ahol a közös eredményhez mindenki hozzájárulhat.

musicalaekejszakaja_06.jpg

Tapasztalat, nyitottság, befogadás, elfogadás. Mind a négy kifejezés egyben kulcsszava a stúdiónak. De vajon mit jelentenek ezek a szavak a stúdió vezetőjének, Tőzsér István Martinnak?

Egyrészt az eddigi tapasztalataim átadására is vonatkoztathatók ezek az értékek, de ezen túl én is szeretnék új dolgokat meglátni, tapasztalni, és folyamatosan inspirálva lenni a csapat tagjaitól, valamint szeretném, ha egymásra is hasonló hatást tudnának tenni. Azt gondolom, hogy ahhoz, hogy a világot, és benne egymást és önmagunkat megérthessük, nyitottnak kell lennünk, hogy befogadhassuk azt, amire a világ tanítani szeretne bennünket. Ez minden alapja. Egy jó színésznek, színművésznek pedig érteni kell a világot, ahhoz, hogy szerepekben, alakokban tovább tudja ezt vetíteni közönségének. Az átadáshoz, a bemutatáshoz filozófiai és esztétikai érzékkel is rendelkeznie kell. A célom, hogy felnyissam a csapattagok szemeit, hogy ne csak nézzék a világot, de lássák is azt.

Németh Fruzsina Lilla

További információk:

http://timproduction.hu/szinistudio

A bejegyzés trackback címe:

https://szintezisonline.blog.hu/api/trackback/id/tr8014241761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket Facebook-on is!

Címkék

Alföldi Róbert (2) Ascher Tamás (2) Átrium (2) Bánfalvi Eszter (1) Bányai Kelemen Barna (1) blog (11) Bodó Viktor (1) Budapesti Fesztiválzenekar (1) Csákányi Eszter (2) Czajlik József (2) Danis Lídia (1) Dollár Papa Gyermekei (1) Elek Ferenc (1) Esterházy Péter (1) Fekete Ernő (2) FÉM (1) FÉM Színház (1) Fesztiválzenekar (1) Fodor Tamás (1) Forte (1) Für Anikó (1) Hegedűs a háztetőn (1) Hegymegi Máté (1) Herczog Noémi (1) Hevér Gábor (1) Homonnai Katalin (1) interjú (12) Jászai Mari Színház (1) k2 (1) Kárpáti Péter (1) Katona József Színház (5) klasszik (18) konfliktuskezelés (1) Kricsfalusi Beatrix (2) kritika (43) Kurta Niké (1) Lovas Dániel (1) Mácsai Pál (1) Makranczi Zalán (1) Maladype (1) Mészáros Blanka (1) Molnár Piroska (1) Mozsár Műhely (1) Mucsi Zoltán (1) Művészetek Palotája (4) MU Színház (1) My Land (1) Nemzeti Filharmonikus Zenekar (1) Nemzeti Színház (1) Nyakó Júlia (1) Olasz Renátó (2) opera (4) Örkény Színház (2) Orlai Produkciós Iroda (2) Pallagi Melitta (1) PanoDráma (1) Polgár Csaba (1) Radnóti Színház (1) Recirquel (1) Rózsavölgyi Szalon (1) Rujder Vivien (1) Sipos György (1) Spilák Lajos (1) Stereo Akt (2) Stohl András (1) Stúdió K (6) szabadegyetem (2) Szamosi Zsófia (1) színház (1) Szkéné (5) Szkéné Színház (4) tánc (1) Tenki Réka (1) Trafó (1) Trokán Nóra (1) Tünet Együttes (1) Udvaros Dorottya (2) újcirkusz (1) Urbán András (2) Vígszínház (2) Weöres Sándor Színház (1) Woyzeck (1) Ziggurat Project (2) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő