Színtézis

független színházi portál

Új-Mexikóban mutatott be előadást a STEREO AKT

Az itthon is nagy sikerrel játszott Promenád c. buszos színházi utazás immáron harmadik verzióját készítette el a társulat, új városban, új karakterekkel, új forgatókönyvvel, ezúttal az új-mexikói Q-Staff Theatre-rel együttműködésben.

Boross Martin rendező, Julia Jakubowska színész és Bartha Márk hangdesigner egy hónapot dolgozott Albuquerque-ben az amerikai társulattal. Új-Mexikót a “Varázslatok Földjének” (Land of Enchantmant) is nevezik, ahol a latin-amerikai és az őslakos indián hibrid hitvilágnak és spiritualitásnak nagy hagyománya van, ami sokszor a hétköznapokba is beszűrődik.

1_photo_angelito_cruz.jpg

Fotó: Angelito Cruz

A Promenád busz ezúttal a Breaking Bad c. sorozatból ismert utcákon halad, nem messze a legendás 66-os úttól, fedélzetén a "sorsturistákkal", akik az ablakon keresztül figyelik a valóság díszletben játszódó történeteket. A közönség állomásról-állomásra követi az amerikai társulat színészeit, akik környezetükbe vegyülve hoznak létre a valóságot megbolygató, meghökkentő, poétikus jeleneteket.

“Ennek legfőbb oka, hogy hiába minősül nagyvárosnak Albuquerque, a tény, hogy lényegében nincs gyalogosforgalom vagy legalább közterek, amiket az emberek a praktikus áthaladáson kívül másra is használnak, teljesen megváltoztatta a gondolkodásmódunkat. Értelmetlen lett volna olyan jeleneteket csinálni, ami a járókelőkkel való interakcióra hagyatkozik, vagy dokumentarista módon „ellesett“, tipikus pillanatok reprodukciója kíván lenni. Inkább a szürrealizmus irányába mentünk ezúttal.” (idézet Boross Martin próbanaplójából)

Az albuquerque-i bemutatóra november 8-án került sor, november és december során 18 előadásból álló sorozat vár a produkcióra, de a nagy érdeklődésre és a várólistákra való tekintettel valószínűleg 2019 tavaszán ismét megrendezésre kerül a rendhagyó színházi utazás.

“A Promenád nagyon gyorsan szinte mániákus ügyévé vált az itteni  alkotócsapat számára. Talán azért, mert nagy bennük a büszkeség, és a motiváció, hogy megmutassák, mire képes Albuquerque, de annak is betudható, hogy a próbafolyamat és az előadások is rendhagyó munkát kívánnak az egész stábtól. A szereplők úgy zuhannak be egy-egy jelenetbe a busz érkezésekor, mint a forgatáson a színész, akinek ötvenedszer kell leesnie a lépcsőn, mikor a kamera elindul. Két, három vagy négy szállító autó viszi őket egyik jelenetből a másikba, mialatt sokszor jelmezt kell cserélniük, aztán mikor kipattannak a kocsiból, és szedegetik elő a kellékeiket a csomagtartóból, akkor sokszor már ott van a láthatáron a busz. Ez az akciófilm-szerű, folyamatos jelenlétet és koncentrációt igénylő, logisztikailag is bonyolult rendszer az, aminek aztán láthatatlanná kell válnia a néző számára.” (idézet Boross Martin próbanaplójából)

3_photo_kyle_wayne_ruggles.jpg

Fotó: Kyle Wayne Ruggles

A STEREO AKT gyakran nemzetközi együttműködésekben valósítja meg munkáit, a januári budapesti bemutató után a csapat Tübingenbe utazik, és májusban pedig egy új amerikai együttműködést kezd meg az új-mexikói sikereknek hála.

A bejegyzés trackback címe:

https://szintezisonline.blog.hu/api/trackback/id/tr8114388090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket Facebook-on is!

Címkék

Alföldi Róbert (2) Ascher Tamás (2) Átrium (2) Bánfalvi Eszter (1) Bányai Kelemen Barna (1) blog (11) Bodó Viktor (1) Budapesti Fesztiválzenekar (1) Csákányi Eszter (2) Czajlik József (2) Danis Lídia (1) Dollár Papa Gyermekei (1) Elek Ferenc (1) Esterházy Péter (1) Fekete Ernő (2) FÉM (1) FÉM Színház (1) Fesztiválzenekar (1) Fodor Tamás (1) Forte (1) Für Anikó (1) Hegedűs a háztetőn (1) Hegymegi Máté (1) Herczog Noémi (1) Hevér Gábor (1) Homonnai Katalin (1) interjú (12) Jászai Mari Színház (1) k2 (1) Kárpáti Péter (1) Katona József Színház (5) klasszik (18) konfliktuskezelés (1) Kricsfalusi Beatrix (2) kritika (42) Kurta Niké (1) Lovas Dániel (1) Mácsai Pál (1) Makranczi Zalán (1) Maladype (1) Mészáros Blanka (1) Molnár Piroska (1) Mozsár Műhely (1) Mucsi Zoltán (1) Művészetek Palotája (4) MU Színház (1) My Land (1) Nemzeti Filharmonikus Zenekar (1) Nemzeti Színház (1) Nyakó Júlia (1) Olasz Renátó (2) opera (4) Örkény Színház (2) Orlai Produkciós Iroda (2) Pallagi Melitta (1) PanoDráma (1) Polgár Csaba (1) Radnóti Színház (1) Recirquel (1) Rózsavölgyi Szalon (1) Rujder Vivien (1) Sipos György (1) Spilák Lajos (1) Stereo Akt (2) Stohl András (1) Stúdió K (6) szabadegyetem (2) Szamosi Zsófia (1) színház (1) Szkéné (4) Szkéné Színház (3) tánc (1) Tenki Réka (1) Trafó (1) Trokán Nóra (1) Tünet Együttes (1) Udvaros Dorottya (2) újcirkusz (1) Urbán András (2) Vígszínház (2) Weöres Sándor Színház (1) Woyzeck (1) Ziggurat Project (2) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő