Színtézis

független színházi portál

Komolyzene karanténban 1. - Takács-Nagy Gábor

A koronavírus következtében kialakult járványügyi helyzet miatt nem csak Ti, Kedves Olvasók, hanem mi, újságírók is a négy fal közé kényszerülünk. Koncertek, előadások maradnak el, de ez nem akadályoz meg abban, hogy egy kis kultúrát és néhány érdekességet vigyünk a szobában töltött mindennapokba. A Színtézis komolyzenei rovatának karantén-sorozata következik!

 

taki2.jpg

 

Sorozatunk első szereplője a Genfben élő Takács-Nagy Gábor karmester, hegedűművész. Igaz itt még nem írtam róla sem kritika, sem interjú formájában, ezért engedjétek meg, hogy bemutassam nektek néhány szóban. Ha igazán jó Mozartot vagy Haydnt szeretnétek hallani, akkor meleg szívvel ajánlom nektek Gábor hangversenyeit és lemezfelvételeit is. A Fesztiválzenekar első vendégkarmestereként minden szezonban megfordul Budapesten, de ugyan így feltűnik a MÁV Szimfonikusok, a Zeneakadémia szimfonikus zenekara vagy a Concerto Budapest élén is. Koncertjei vibrálnak az energiától és garantáltan hatalmas mosollyal és zenei élménnyel hagyja el a közönség a hengversenytermet. Végül pedig egy kis érdekesség: a partitúrái - egyéniségével összhangban - annyira színesek, hogy az utolsó sorokból is könnyen ki lehet szúrni a karmesteri pulton.

A kialakult helyzettel kapcsolatban kérdeztem Őt, hogy milyen ezt az egészet koncertező művészként megélni.

 

Hogyan érintett, hogy a járványügyi rendelkezések miatt beszüntették a hangversenyeket? Hogy érzed magad?

 

Furcsa vákuumban érzem magam, hiányoznak az elveszett koncertek. Az utazások - mondjuk így - véremmé váltak, ahogyan a próbák is és minden, ami ehhez köthető: az aggódás, az adrenaline rush, az öröm, a frusztráció, az energia és az elfáradás állandó váltakozása.

 

Mivel telnek a napjaid a négy fal között?

 

Szerencsére van kertünk, ahol tudok tevékenykedni, így nem szorultam a négy fal közé, valamint rengeteget sétálok is.

 

Mivel pótolod a munka hiányát? Mi az, ami nem enged kiesni a ritmusból?

 

Úgy pótolom a kieső munkát, hogy minden nap tanulok (előre…) új műveket, amiket remélhetőleg a jövőben vezényelni is fogok. Az utóbbi időben Mozart Don Giovanni-jával foglalkozom.

 

Hallgatsz-e zenét vagy nézel-e koncert közvetítéseket?

 

Igen! Természetesen a Don Giovanni-t! Van egy fantasztikus felvétel belőle Fricsay Ferenccel és Dietrich Fischer-Dieskauval 1958-ból!

img_20200319_174917.jpg

Javasolsz-e valamit az otthon maradóknak hangversenylátogatás helyett?

 

Tegyenek fel lemezeket! A komolyzene spirituális gyógyszer!

 

A “karantén” miatt sokaknak lett több szabadideje. Neked is?

 

Igen, persze!

 

Mivel foglalod el magad a felszabadult időben - a napi partitúra tanulás mellett?

 

A feleségemmel rengeteget sétálunk itt, Genf környékén, mivel a kijárás nincsen megtiltva, és ahogy mondtam, tanulom a műveket. A Don Giovanni után Haydn 59. és 99. szimfóniájával fogok foglalkozni. Nem adtam fel - lehet kissé naiv vagyok? -, hogy április 17. és 20. között a Fesztiválzenekarral fogok koncerteni. Nagyon drukkolok, hogy így legyen!

 

Legvégül pedig Gábor playlist-je karantén idejére:

 

 

Békési Botond

A bejegyzés trackback címe:

https://szintezisonline.blog.hu/api/trackback/id/tr5515544740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket Facebook-on is!

Címkék

Alföldi Róbert (2) Ascher Tamás (2) Átrium (2) Bánfalvi Eszter (1) Bányai Kelemen Barna (1) blog (13) Bodó Viktor (1) Budapesti Fesztiválzenekar (1) Csákányi Eszter (2) Czajlik József (2) Danis Lídia (1) Dollár Papa Gyermekei (1) Elek Ferenc (1) Esterházy Péter (1) Fekete Ernő (2) FÉM (1) FÉM Színház (1) Fesztiválzenekar (1) Fodor Tamás (1) Forte (1) Für Anikó (1) Hegedűs a háztetőn (1) Hegymegi Máté (1) Herczog Noémi (1) Hevér Gábor (1) Homonnai Katalin (1) interjú (12) Jászai Mari Színház (1) k2 (1) Kárpáti Péter (1) Katona József Színház (5) klasszik (25) konfliktuskezelés (1) Kricsfalusi Beatrix (2) kritika (42) Kurta Niké (1) Lovas Dániel (1) Mácsai Pál (1) Makranczi Zalán (1) Maladype (1) Mészáros Blanka (1) Molnár Piroska (1) Mozsár Műhely (1) Mucsi Zoltán (1) müpa (2) Művészetek Palotája (5) MU Színház (1) My Land (1) Nemzeti Filharmonikus Zenekar (1) Nemzeti Színház (1) Nyakó Júlia (1) Olasz Renátó (2) opera (4) Örkény Színház (2) Orlai Produkciós Iroda (2) Pallagi Melitta (1) PanoDráma (1) Polgár Csaba (1) Radnóti Színház (1) Recirquel (1) Rózsavölgyi Szalon (1) Rujder Vivien (1) Sipos György (1) Spilák Lajos (1) Stereo Akt (2) Stohl András (1) Stúdió K (6) szabadegyetem (2) Szamosi Zsófia (1) színház (1) Szkéné (4) Szkéné Színház (3) tánc (1) Tenki Réka (1) Trafó (1) Trokán Nóra (1) Tünet Együttes (1) Udvaros Dorottya (2) újcirkusz (1) Urbán András (2) Vígszínház (2) Weöres Sándor Színház (1) Woyzeck (1) Ziggurat Project (2) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása